lørdag den 13. august 2011

"It Ain't Over 'til It's Over"

Tysken græder...efter de har fået prygl af deres træner...!

Danskerne sætter sig endnu engang i respekt - og Mads Linaa tager anden dagssejr i træk. Suverænt!

Jeg fik selv lidt oprejsning fra gårsdagens nederlag...og som Felipe Levin sagde til mig, så var de selv ekstremt tæt på en udelanding to gange i dag - og dermed ville konkurrencen have været åbnet helt op igen (Schönwandt, som Levin og Müller flyver team med, røg eks. ned umiddelbart efter passage af startlinjen). Så derfor...It Ain't Over 'til It's Over...(vi går efter dagssejren igen i morgen!)

Ganske kort: Det så i lang tid absolut ikke ud til vi skulle ud at flyve. Men pludselig - ud af ingenting - klarede det op - og vejret blev langt bedre (højere), end briefet. Generelt var det svært hele vejen rundt - skyer, der så rigtigt gode ud, gav ingenting - og det var et spørgsmål om at holde sig højt. Sammen med tjekkerne kørte jeg selv ned i kritisk lav højde på første glid - og før vi ramte den marginale boble smed jeg halvdelen af mit vand. En god beslutning, der bevirkede, at jeg steg ca. 150m fra dem. Det hentede de aldrig igen - og samtidig blev det præcis de meter, der gjorde, at jeg kunne holde mig højt resten af vejen rundt...

Vejret i morgen: Flyvevejr!!, varmluftstermik...vi får se.

/Morten

Og...nyd dagens video: http://www.youtube.com/watch?v=SCliJ0UUvNw

Og og...kæmpe stort tillykke til Henrik Breidahl med sølvmedaljen...snedigt at spolere franskmændenes trio på sidste konkurrencedag ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar