torsdag den 11. juli 2013

Ankomsten til Leszno

Mandag.
kl 1730 efter små 11,5 timers kørsel ankom P3 til Leszno. Vejret havde set rigtig fint ud fra jeg kørte over på polske grænse med flotte Cu i +1500 meter. De polske motorveje er noget finere end jeg havde ture håbe på så det gik bare derudaf. Det var først da GPS'en spurgte om jeg ville spare 20 min, og ja det skulle da prøves. Så fik jeg da ellers prøvet hvordan en dårlig polsk vej også kan være( puha mange buler og huller i vejen). Og kom igennem mange små byer og små veje, men der var nu meget hyggeligt og prøve. Og vejen var 20 min hurtigere :)
Da jeg kom til pladsen var der en masse folk på pladsen, og fik at vide de havde gang i noget junior lejre, så der er en vælg polsk bygget flyvere. De havde fløjet mellem 4 - 500 km.

Tirsdag.
Fik jeg samlet P3 og fik snuset lidt rundt på pladsen for at finde ud af hvordan det hele lige fungerede, med opstilling og så´n. Det er ikke så ment, for det er ikke mange af dem jeg fandt der var ret gode til engelsk, og mit polske er endnu yderst begænset... Men jeg prøvede at følge lidt med strømmen og ja så fik jeg sq et slæb og så var jeg i luften. Fløj lidt øst - vest af pladsen for at lure, havde ikke nogen aftaler med hjemhentning så jeg skulle ikke nyde af at lande ude, så det var meget forsigtig flyvning ;)
Jeg støtte på en gut hen mod spisetid der hilste og spurgte hvordan og hvorledes, og han spurgte om jeg skulle med ud og spise inde i byen, de skulle ind og spise ham og hans søn. Det viste sig at være et klogt vælg, for sønnen arbejder lidt er på Leszno, og han kunne sagtens hjælpe med hvis vi lander ude skaffe en hjemhenter, eller han kunne selv køre, det er meget rart at have en livline der kan polsk og engelsk. Han nævnte også at bønderne kan være ret så griske hernede, de vil ofte have meget penge hvis man lander ude på deres marker, så i mange tilfælde skal man have fat i politiet, og flyvepladsen har at få bønderne til at falde til ro.

Onsdag.
Var plaget lidt af en sen start en en front de sagde ville komme ind over leszno omkring kl 16. Af en uforklarlig grund kunne jeg ikke rigtig få mig op i gear til at komme ud og flyve, så jeg gik lidt rundt om mig selv det meste af dagen...
Og så ankom Nicolai med 72 kl 21:15. Det var godt med noget dansk selvskab :)

Torsdag.
Idag har vi været plaget af fronten som ligger ind over det meste af polen som bevæger sig lidt langsomt igennem men vi håber på den har flyttet sig så meget at vi kan få flyvevejr i Leszno på lørdag. Så idag har vi bare dinglet lidt rundt. Så fik vi lige besøg en fin flyver her til morgen, der kommet i øvrigt mange fine fly forbi pladsen.

Imorn fredag vil vi nok køre ned at hilse på dem nede i Ostrow :)

Hilsen Kristian
P3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar