torsdag den 5. april 2012

3. flyvedag

Da vi tittede ud af vinduet her til morgen, så vejret herligt ud. Clear skies. Frederik skulle igen flyve med vores i instruktør i Duo Discus XL'eren "EJ, Thomas skulle flyve i en Discus2b "EH" lokalt af St. Auban, mens Ulrik havde fået tildelt "EW" en ASG29.
Efter briefingen fik vi én meget laaaang times teori om anti-kollision.

Vi startede alle tre omkring kl. 13, men vi var godt klar over, at det ville blive en kort dag. Mod øst i Bléone dalen var der CB aktivitet og regn, men det kom dog aldrig til St. Auban.

Jeg (Thomas) fik fat i en dejlig boble sammen med en del andre omkring Mont Fort. Pga. det var min første solo tur skulle jeg blive lokalt af St. Auban, men jeg fik prøvet Colette og Lure af, og de virkede rigtig godt. Dog mente vores instruktør, at jeg skulle gå ned og lande - selvfølgelig da det gik aller bedst ved lure, men vejret udviklede sig til det værre, så det var egentlig godt nok.

Vi ta'r med glæde endnu en flyvedag i morgen, hvor vi alle tre skal flyve solo. Det lyder til at Frederik (titman) og Thomas (cake farter) skal flyve Discus 2b/c, men Ulrik (weeman) skal PW5 eller Bergfalke.

Vi landede alle tre efter lidt over to timers flyvning. Alle tre landede inden for fem-ti minutter.

Stay tuned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar