mandag den 11. marts 2013

Første dag i paradis

Ved første øjekast ud af vinduet i morges, kunne man se en helt blå himmel. Allerede der tegnede det godt.  Ikke nok med det så havde vi fået tildelt tre instruktører. Den ene af de instruktører er en tidligere verdensmester! Efter en grundig briefing fik vi alle hilst på vores instruktører.
Lige efter frokost kiggede vi rundt i hangarerne. Her holdte der en opspændt Quintus M, så der fik vi alle lange øjne. Det endte med at der var tre Quintus’ser hernede i dag.
Efterfølgende fik vi griddet flyene. Vi skulle flyve i Duo Discus, Duo Discus XL, DG1000S og Ulrik skulle flyve i ASG29. Vi fik alle en tur rundt i området af forskellige varighed. Frederik og jeg var hernede sidste år, så vi skulle lige tjekkes ud. Jeg fløj med Roger op til Malaup, hvor vi fandt en boble der gav 6 m/s. Herefter fløj jeg i en en-sædet Discus 2c.
Udsigten til de sneklædte bjerge er uvurderlig. Det er mit indtryk at alle havde en god tur. I morgen tidlig skal vi debriefes, hvorefter vi skal ud at flyve igen. Frederik og jeg skal med stor sandsynlighed flyve en-sædet i morgen. På denne måde kan de andre få nogle turer af længere varighed.
Stay tuned
Thomas


Quintus M

1 kommentar: